02.08.2013 | 04:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Z centra do klidné čtvrti

Úspěch v podnikání s prodejem květin nemusí být výsadou pouze obchodů frekventovaných částí měst a obcí. Stěžejní jsou kladné reference klientů, koncept a jasná představa, jakým směrem by se mělo obchodování ubírat.

Založit si firmu zaměřenou prodej květinářského zboží v kombinaci s floristickým servisem je poměrně rychlou záležitostí. U někoho se pomyslný kolotoč začne roztáčet díky počátečnímu nadšení, lásce ke květinám, touhou po zisku nebo navázání na rodinnou tradici. Důvodů pro takové rozhodnutí je nespočet. Po překonání nezbytných byrokratických úkonů, kterých je v souvislosti s tímto oborem minimum jelikož se nejedná o vázanou živnost, stojíme před rozhodnutím, kde vybudujeme naši vysněnou prodejnu. Někteří volí prostor a jeho zařízení podle vstupního kapitálu, někteří sázejí na tzv. dobrou adresu a i pod rouškou risku s elánem budují okázalý prostor v pronajatých prostorách centra města. Vybavení prodejny zbožím je již pouze poslední třešínkou na dortu a obchod může začít. Nejpozději v tomto bodě končí pohádka a začíná realita. Jak většina floristů a majitelů květinových studií z praxe zná, i přes křehkou krásu květin, kterými jsou denně obklopeni, vyžaduje úspěch velké úsilí, vztah k oboru a rozhodně není pouze procházkou, mnohdy je vykoupen i velkou dřinou. Pokud tyto atributy v podnikání nefigurují, může být i ona zmiňovaná dobrá adresa málo platná a počáteční idea je degradována na pouhý zoufalý boj o zákazníka.
Firma Mimosa byla založena roku 1992 v Praze a od samého začátku je koncipována jako rodinná firma, kladoucí vysoké nároky na profesionalitu a individuální přístup k zákazníkům. Úspěch rodinné firmy stojí zejména na jasném konceptu. Přestože původně provozovali prodejnu v centru Prahy, podnikání nesplňovalo jejich očekávání. Nakonec našli své místo v odlehlé ulici poklidné pražské čtvrti, kde v klidu domácí atmosféry o zákazníky nemají nouzi. Přestože mezi stěžejní aktivity firmy patří floristický servis, samotný provoz prodejny je soběstačnou jednotkou. Minimalistický interiér působí velmi příjemně a každý si zde vybere adekvátně svému požadavku.
My jsme se vydali za zástupkyní firmy floristkou Lucií Kulmanovou, abychom jí položili několik otázek. Ochotně se s námi podělila o svůj recept na úspěch.

Text a foto Daniela Urešová

Celý rozhovor s floristkou Lucií Kulmanovou naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 4/2013

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down