22.04.2011 | 05:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nahlédnutí pod pokličku vinohradského květinářství

Každý florista či květinář vlastnící svůj obchod ho vede podle svého nejlepšího mínění. Zákazníci jsou různí na malém městě i ve velkoměstě, stejně tak jako poptávka po zboží. A protože srovnání a nahlédnutí pod pokličku jiných kolegů v oboru může být jistě zajímavé, přinášíme vám od tohoto čísla Floristiky novou rubriku, ve které vám představíme nejeden květinový obchod.

Pro profil obchodu nejsou žádná striktní kritéria a rádi vám ukážeme jak to funguje v obchodech menších i větších, stejně tak i v městech různých velikostí. Pro tentokrát jsme zůstali v Praze a představujeme malebný obchod na Vinohradech. Majitelem obchodu je Petr Sedláček, který ho založil v roce 2003 a od té doby jej provozuje ve stále stejných prostorech. Obchod se nachází v suterénu činžovního domu a majitel má prostory pronajaty společně s manželkou, která v jedné části provozuje kosmetický salon.

Důležitý je interiér i exteriér
Z ulice nás na první pohled upoutá vstupní prostor a výloha obchodu, ty se mění podle sezóny či příležitostních svátků a jsou lákadlem pro kolemjdoucí a projíždějící. Na vstupních dveřích jsou naaranžovány trvanlivé dekorace, jež se pravidelně mění podle období roku. Nyní dekoracím vládly tulipány, jedny z poslů jara. Na postranních částech dveří jsou jako lákadlo pro zákazníky využity truhlíky, jejichž obsah se lehce vymění a využije se vždy aktuálních rostlin pro dané období. Před obchodem také stojí vysoká proutěná nádoba, do které se umisťují například řezané květiny určené k prodeji, v době naší návštěvy byly ve váze naaranžovány vrbové proutky. Ve výloze obchodu jsou většinou vystaveny designové doplňky určené k doplňkovému prodeji, obsah výlohy se majitel snaží alespoň jednou za tři týdny kompletně vyměnit.
Samotný obchod má zhruba 50 m2 a je rozdělen na dvě části, v první vstupní místnosti je převážná část prostoru věnována hrnkovým rostlinám a doplňkovým květináčům, které jsou rozděleny podle barev. Na vstupních schodech ihned upoutají pozornost sezónní řezané a hrnkové květiny, v době naší návštěvy se jednalo o jarní květiny, jakou jsou tulipány, narcisy, prvosenky a hyacinty. Podle Petra Sedláčka se hrnkové květiny v současné době velice dobře prodávají, proto je důležité mít na obchodě široký sortiment a od každého druhu alespoň dvě rostliny.
Do druhé místnosti nás naláká vůně řezaných květin, které zde panují a doplňují je dárkové předměty a různé designové doplňky, které zákazníci často zakoupí spolu s květinou. Řezané květiny jsou po jednotlivých druzích rozmístěny do vysokých váz, jako stojan na popisky slouží bambusové tyčky. Majitel nám sdělil, že není příliš velkým zastáncem chladících boxů a raději květiny umístí přímo na obchod do váz a nechá jimi provonět celý obchod.

Text a foto Jana Klečková

Celý článek naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 2/2011.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down