Cílem rubriky Mystery shopping je mapování úrovně floristických služeb a kultury prodeje květin. Touto cestou bychom rádi upozornili jak na pozitivní, tak negativní jevy v nabídce běžným zákazníkům, kteří těchto služeb využívají.
V rámci průzkumu se hodnotí práce anonymně, pořízená v náhodně vybraném městě, které poté nezávislí florista profesionálně zhodnotí po stránce technické a estetické.
Věnec na venkovní vchodové dveře do firmy s jarní a velikonoční tematikou do 1000 Kč.
Obchod je na dobře viditelném místě, již z dálky láká k nákupu sezónních rostlin, které jsou úhledně vyskládané před obchodem. Sortiment v prodejně je přehledně vystavený, zákazník má dostatek prostoru pro volný pohyb. Zboží je naaranžované minimalisticky, obchod působí velmi sofistikovaně. Koncept prodejny působí elegantně, s tendencí nechat zaznít jednotlivé produkty v prostoru. Na pultu a v jeho blízkosti je nabídka řezaných květin. Řezané květiny vypadají čerstvě, vázy jsou z neprůhledného materiálu. Pult i prostor za ním jsou čisté, pracovní plocha je v zázemí. Sortiment odpovídá požadavkům lokálního trhu.
Celý text článku s fotografiemi naleznete v elektronické a tištěné verzi časopisu Floristika 2/2025