Cílem rubriky Mystery shopping je mapování úrovně floristických služeb a kultury prodeje květin. Touto cestou bychom rádi upozornili jak na pozitivní, tak negativní jevy v nabídce běžným zákazníkům, kteří těchto služeb využívají.
V rámci průzkumu se hodnotí vždy dvě práce anonymně pořízené v náhodně vybraném městě, které poté nezávislí floristé profesionálně zhodnotí po stránce technické a estetické.
Detailnější informace o postupu pořízení prací a jejich hodnocení naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 1/2013.
Zadání
Přízdoba hrnkové rostliny.
Cenová hladina – 800–1000 Kč.
Požadavkem byla přízdoba hrnkové Helleborus jako narozeninový dárek babičce. Objednávka byla provedena telefonicky šest dní před samotným nákupem.
Město: Praha
Lokalita: okrajová část města
Datum a čas nákupu: středa 5. 12. 2018, 14:10 hod.
Skladba sortimentu: 30 % hrnkové a sezónní rostliny, 30 % řezané květiny, 40 % dekorativní a dárkové předměty
Celkový dojem z obchodu: Venkovní prostor před prodejnou je maximálně využit, zvolený způsob prezentace však nepůsobí příliš lákavě – nejednotný mobiliář, téměř prázdné fochy CC vozíku, zboží vystaveno ve wailincích. Přestože obchod nedisponuje velkou prodejní plochou, o to více je zde snaha prezentovat veškerý sortiment nabízeného zboží. Vybavení obchodu je nejednotné, kusy nábytku rozdílného provedení, barvy a stylu v kombinaci s různorodým
dekorem stěn působí kýčovitě. Zboží je vystaveno nahodile, bez jakékoli koncepce – barevnosti, užití, stylu atd.
Celý text článku, včetně fotografií, naleznete vtištěné verzi časopisu Floristika č.1/2019.