S novým rokem vám představujeme novou rubriku Mysterious shopping. Jejím cílem je mapování úrovně floristických služeb a kultury prodeje květin. Rádi bychom tímto upozornili jak na pozitivní tak negativní jevy v nabídce běžným zákazníkům, kteří využívají těchto služeb.
Jak budeme postupovat?
V každém čísle Floristiky pro vás budeme mít připraveny k porovnání dvě kytice. V rámci průzkumu námi zvolený figurant anonymně navštíví namátkově vybrané město a v něm dva náhodně vybrané obchody, jeden v centru a druhý v okrajové části města. V každém zakoupíme jednu kytici, kterou odvezeme k nezávislým floristům na profesionální zhodnocení po stránce technické a estetické. Abychom docílili co největší objektivity, zachováme diskrétnost a nezveřejníme místo kde jsme kytice pořídili a hodnoticí parametry budou vždy shodné. Oslovili jsme floristy Lucii Kulmanovou a Luboše Dobrovolného, kteří budou pravidelně hodnotit jednotlivá díla.
Co se bude hodnotit?
Rádi bychom se zaměřili na dvě úrovně floristických služeb a to na kvalitu výsledného produktu a prostředí, ve kterém ho pořídíme. Floristé budou kytice hodnotit po stránce technické i estetické. Figurant se zaměří (dle našich pokynů) na hodnocení úrovně prodeje, přístupu personálu, celkového vzhledu obchodu i detailů, jakými jsou například pořádek v obchodě nebo čistota vody v nádobách na řezané květiny. Bude vždy minimalizovat vstupní informace o požadavku, abychom zmapovali, do jaké míry projeví sami prodejci zájem o zákazníka, splnění jeho přání a tím uskutečnění prodeje.
Doufáme, že bude tato rubrika pro vás přínosná a pomůže ke zlepšování servisu zákazníkům.
TEXT A FOTO: Arnošt Jílek a Daniela Urešová
Jak dopadl první průzkum v našem hlavním městě se dozvíte v tištěné verzi časopisu Floristika 1/2013