20.07.2009 | 08:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Konkurence z plechu

Mají otevřeno dvacet čtyři hodin denně a koupě kytice je otázkou minuty. I ceny jsou slušné – pohybují se od dvou do pěti set korun. Že nevíte, o čem to mluvím? O zbrusu nových prodejních automatech na řezané květiny, jejichž první exempláře se před nedávnem objevily v pražském metru.

A bude jich čím dál víc. Výrobce se totiž chystá k expanzi do dalších měst po celé republice. Ve Francii, Itálii či Španělsku se prý jedná o zcela běžnou službu. Plechové květinářky jsou ovládané na dálku přes mobilní síť a zaváženy každý den. Přestože kytice v nich jsou připravované dlouho předem, podle výrobce zůstanou vždy čerstvé – neustále skladované v chladu a automat jim zaručuje i optimální vlhkost. Nepřetržitá je také dodávka živného roztoku, která se květinám na dosah udržuje pomocí patentovaného systému balení. Zkrátka dokonalý nápad a dokonalý stroj. Jediné, co zatím neumí je tisk účtenek, ale to je jen otázkou času. A samozřejmě nedokáže ani uvázat kytice, ty pocházejí z rukou květinářek jedné pražské firmy. Jenže možná i bez tohoto lidského faktoru se automaty možná jednou obejdou.
Stále si tu šikovnou skříňku pro zapomnětlivé muže nedokážete představit? Zapojte fantazii a rozpomeňte se, jak vypadá třeba automat na Coca – colu. Je to prakticky totéž, jen skleněná vitrína obsahuje kytice. Docela vkusné, kvalitně uvázané, relativně levné a hlavně nonstop. Ty, kteří řeší věci na poslední chvíli, netouží vybírat si z široké škály zboží a příliš jim nezáleží na osobním přístupu, automat na kytice určitě potěší. Doba je rychlá, času málo a nakonec, lepší, než kupovat květiny u benzínové pumpy či v supermarketu. Mě osobně se ale automatový způsob prodeje příliš nezdá. Postrádá totiž cokoliv lidského. Jeden blogger na internetu vyjádřil svůj názor: „Nemrzelo by vás slečny a dívky, že váš partner tu kytku koupil za rohem od nějaké “kiksny“? Sám považuji koupi květin za malý obřad a považuji za divné stoupnout si k nějaké budce, hodit do ní tři stovky a jít na rande vyznat lásku.“ A právě na tom něco je. Součástí prodeje květin v obchodech je přece osobní kontakt a florista navíc ke svému zboží dává jakousi přidanou hodnotu – do aranžmá vkládá své zkušenosti, kreativitu i um a také doporučí, jakou květinu vybrat jaké osobě či příležitosti a poradí, jak správně o kytici pečovat, aby vydržela co nejdéle. Tedy alespoň v tom podle mě tkví možnost odlišit se od automatické plechové skříňky. Šikovní floristé-obchodníci navíc ve své prodejně vytvoří příjemné prostředí a se svými zákazníky si s úsměvem povídají nejen o květinách. Pro mě osobně je to milé pohlazení po duši, které bych za pár cvaknutí automatu nevyměnila ani náhodou. A vlastně se ani netěším na okamžik, až pojedeme jednou s kolegy dělat rozhovor s nějakým „květinovým“ robotem. Ale pokrok je pokrok a každý se musí vydat svou cestou – spokojené zákazníky si nejspíš najdou obě varianty nákupu.

 

Ve Floristice č. 4 se můžete těšit na inspiraci pro letní svatební sezónu, i nápady floristů Hany K. Šebestové a Floriana Seyda. Své stálé místo na trhu s květinami mají u nás růže a gerbery, a proto jsme jim i my věnovali několik stránek. Dozvíte se výsledky Mistrovství floristů ČR - Děčínská kotva a poradíme vám, jak uspořádat a vyzdobit květinovou prodejnu. Chybět nebudou ani postupovky a mnoho dalšího zajímavého čtení.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down