Úkolem inspirativních seminářů není pouze ukázka nápadů a možných variant tvoření dekorací, jejich prvotním účelem je předání zkušeností lektora návštěvníkům semináře. Záleží tedy velmi na tom, kdo jej vede. V případě Ing. Michala Hauta však nelze pochybovat o tom, že předané zkušenosti budou vysoce profesionální a použitelné pro denní práci v obchodě.
O tom, že Michal Haut je zkušeným profesionálem svědčí dlouhodobá úspěšnost jeho obchodu. Od roku 1996 jej provozuje v centru Bratislavy a i přes nelehké doby, které v posledních letech postihly Českou i Slovenskou republiku, se jim daří. Není to však pouze dobré jméno, které jim pomáhá, ale především optimální pohled, směřování a neustálá práce a nové nápady, čím zaujmout.
Část z nich se mohli dozvědět i účastníci semináře Velikonoce 2011 a hrnková květina jako dárek, který pořádala společnost Vonekl, s. r. o., v jarních měsících loňského roku ve svých brněnských prostorech.
Nabídkou je potřeba zaujmout všechny zákazníky – a tedy vytvořit širokou škálu produktů. Od drobných, jednoduchých a hlavně levných dekorací po práce větší a objemnější. Výhodné je využití polotovarů, jelikož náklady na vlastní práci jsou stále vyšší.
Vlastní přípravu na všechny velké svátky, nejenom Velikonoce, je třeba začít s dostatečným časovým předstihem. Na Velikonoce se v obchodě Michala Hauta připravují od poloviny ledna a v polovině února je připraven všechen trvanlivý materiál.
Více tipů a inspirativních fotografií naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 2/2012.