Podnikání ve floristickém oboru může mít mnoho podob, od provozování velkoobchodu, kamenného obchodu, poskytování zakázkového servisu až po internetový prodej.
Společným cílem je obstát a být úspěšný v silném konkurenčním prostředí.
Toho lze dosáhnout za fungování nejrůznějších ekonomických a marketinkových nástrojů. Kromě kvality nabízeného zboží či poskytovaného servisu, je důležitým faktorem při jakékoli formě podnikání především zaujmout pozornost zákazníka – nabízeným sortimentem, prezentací, přidanou hodnotou, věrnostními bonusy, cennou atd. Zajímavou formu příležitostního prodeje v předvánočním období zvolila floristka s dlouholetou praxí v obou Jitka Dvořáčková. Energická dáma plná životního optimismu využila sváteční atmosféry a společně s několika přáteli z oboru uspořádala v nevyužívaných prostorách pražského kostela Panny Marie Sněžné prodejní výstavu vánočních dekorací. Akce se shledala s velkým ohlasem jak obyvatel pražského Nového města, tak i svátečních návštěvníků metropole. Opět se tak potvrdilo známé úsloví ,,Když nejde Mohamed k hoře musí hora k Mohamedovi. Vánoční výstava se tak pro některé z vás může stát zajímavou formou jak zaujmout pozornost zákazníka o nákup vámi nabízeného zboží – dekorací.
Více informací a inspirativních fotografií naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 6/2016.