Společnost Florplant, velkoobchod s květinami, nabízí své služby po celé České republice. Po jedné pobočce najdeme v Praze, Plzni, Brně, Hranicích a v Ostravě. Od října se pražská pobočka významně rozšiřuje a přesunuje na nové místo.
To, jaké speciality zde na zákazníky čekají a co vše zde najdeme, nám pověděl majitel firmy Ing. Emil Kostka.
Jaký byl důvod k otevření nové pobočky?
Byla to nutnost zajistit odpovídající prostory na centrální distribuci zboží pro středo a východoevropský region, ale hlavně a především také místo, kam by se mohli zákazníci rychle a pohodlně dopravit, nakoupit a naložit zboží. Významným důvodem pro přesun pobočky bylo také uzavření velké části vnitřní Prahy pro nákladní dopravu a otevření jižní části Pražského okruhu. Vzhledem k tomu, že nájemní prostory nedokáží uspokojit všechny specifické požadavky, které jsou s prodejem květin a rostlin spojené, vydali jsme se cestou investice do vlastní stavby. Pražská pobočka je po ostravské v pořadí již druhá nově vybudovaná na zelené louce. Tentokrát jsme nešli cestou stavby holandského skleníkového typu, ale kvůli požadavkům na provoz a komfort jsme vybudovali patrovou budovu.
Kde najdeme novou pobočku? Jak se k vám nejlépe dostaneme a jakou kapacitu má parkoviště?
K naší nové pobočce dojedete přímo z pražského okruhu ze sjezdu na Vestec. Vestecký přivaděč zákazníky navede na kruhový objezd, ze kterého přímo odbočí k naší pobočce. Příjezd je tedy rychlý a bezkolizní. Parkoviště má kapacitu 50 vozidel a k dispozici je také osm ramp pro velké a střední nákladní vozy.
Jakou má nová pobočka plochu a jakým disponuje vybavení?
V této první etapě výstavby mají zákazníci možnost využít 2500m2 prodejní plochy ve dvou podlažích. Prostory jsou klimatizovány a chladící box pro květiny disponuje nejmodernější technologií včetně kontroly vlhkosti a dalších specialit, které zajistí optimální podmínky. Navíc má výjimečně zajištěno částečně i přirozené denní světlo, pro lepší výběr barev květin.
Jaký sortiment zde nalezneme? Odkud zboží pochází?
U nás zákazníci naleznou široký sortiment řezaných květin i zeleně s důrazem na naše přímé importy z Jižní Ameriky, dále květiny z Polska, Slovenska i od tuzemských pěstitelů. Hrnkové rostliny pak v souladu s trendem odklonu od květinových burz směrem k přímým nákupům od zahradníků po celé Evropě. Naši zákazníci mají možnost využít propracovanou logistiku naší firmy, která umožňuje snadno a rychle přepravovat zboží z různých části naší země, západní Evropy i od producentů z okolních států. Podporujeme naše zákazníky, kteří se vymezují uniformnímu sortimentu v supermarketech, a to jak sortimentem, tak kvalitou.
Nově jsme sortiment rozšířili o floristické a aranžérské doplňky. Bude to u nás „jiné“ – a to ať už prezentací, prodejními prostory, sortimentem, přístupem zaměstnanců atd.
Jakou máte otevírací dobu? Jak časté jsou závozy čerstvých květin?
Jak již bylo řečeno, vážíme si času našich zákazníků. Předpokládáme, že hustota provozu nejen v Praze bude nadále narůstat a čas nákupu se u nás posune do časnějších ranních hodin stejně, jak je tomu i u našich západních sousedů. Našim zákazníkům to umožní nakoupit si a odvézt zboží ještě dříve, než začne ranní špička.
Unikátní námi vyvinutý systém logistiky nám umožní dopravovat čerstvé květiny z obou hlavních nizozemských burz tak, aby zboží bylo připraveno k prodej následující den ráno v pět hodin.
Jaké služby pro zákazníky na této pobočce nabízíte?
Jsou to především vysoká kvalita zboží, výhodné ceny i speciální cenové akce, dobrá dostupnost, pohodlné parkování, pro velké zákazníky pak možnost nakládat přes nákladní rampy. V nejbližší době pak bude k dispozici unikátní webshop v mnoha směrech odlišný a pro zákazníky výhodnější, než jsou konkurenční řešení nizozemských exportérů.