Letos uplyne již jedenáct let od chvíle, kdy vznikl a byl poprvé realizován nápad začít vydávat odborný časopis pro floristy a květináře. Jeho název byl již patrně tenkrát nasnadě, vždyť po roce 1989 se značně zlepšily možnosti cestovat do zahraničí za zkušenostmi a čeští aranžéři květin jich začali hojně využívat. Pro celý obor to znamenalo velký posun kupředu a mimo jiné také počátek užívání nového, mezinárodnějšího označení. Z aranžérů květin se postupně stali floristé a název floristika se relativně rychle vžil mezi odbornou veřejností. Pak už byl jenom malý krůček k tomu pojmenovat stejně také oborový časopis.
Pod křídla vydavatelství Profi Press, s. r. o., se Floristika dostala v roce 2002 a po dvou letech spatřila světlo světa nová grafická úprava časopisu. V nápaditém pojetí byla mnohem lépe zohledněna skutečnost, že Floristika je mimo jiné i o designu, stylu a inspiraci a časopis tím podle mého názoru velmi získal. Všechno nové se však po čase stane samozřejmým, čtyři roky uplynuly jako voda a v našich hlavách začaly čím dál častěji rozsvěcovat nápisy „je čas na změnu“. Podobně jako před zmiňovanými čtyřmi lety jsme se rozhodli začít s novou grafikou od posledního čísla v roce, a tak právě nyní držíte v rukou onen „první exemplář“. Značnou část práce na něm odvedl náš grafik, ale ani my jsme nezůstali pozadu a já věřím, že jsme společnými silami vytvořili dílo, které vás zaujme a osloví.
Co se týče změn v obsahové náplni a vnitřním uspořádání časopisu, snažíme se věnovat stále více prostoru informacím pro vaši praxi, ať už jde o pracovní nápady a postupy, techniky zpracování rostlinného materiálu či marketing květinářských prodejen. S cílem zvýšit přehlednost a usnadnit vám orientaci v časopise, jsme se rozhodli pro nové uspořádání rubrik, které se budou na našich stránkách objevovat pravidelně a vždy ve stejném pořadí. Pro příklad, všechny výše zmiňované vzdělávací články od této chvíle pokaždé naleznete v rubrice s názvem Rádce (resp. Postupovky) přibližně na začátku druhé poloviny časopisu, hned za našimi reportážemi z floristických akcí. Stejně jako dosud, úvodu Floristiky budou vévodit kvalitní, pokud možno velkoformátové fotografie, z nichž budete moci čerpat inspiraci pro aktuálně nadcházející období. Konec časopisu bude zase věnován profilům zajímavých floristů a jejich prodejen, a také reportážím z návštěv výrobců a prodejců řezaných i hrnkových květin či doplňků. Relativně malý prostor jsme nově vyhradili pro průběžné vyhodnocování fotosoutěže, jež odstartovala v květnu tohoto roku současně se spuštěním našich internetových stránek www.floristikaweb.cz a potěšila nás poměrně vysokou účastí. I my bychom vás rádi potěšili novým vzhledem Floristiky a myslím, že mi nezbývá než vám teď popřát příjemné listování i čtení a Floristice mnoho nadšených čtenářů do dalších let.