Vánoční svátky jsou jedním z mála období v roce, kdy jsou lidé více ochotnější k nákupu květinových dekorací a vazeb ke zkrášlení svých příbytků. Proč tedy nevyužít tohoto zvýšeného zájmu k prodeji vánočních vazeb a dekorací. Pro mnohé z vás to jsou právě prosincové tržby, které výrazně ovlivní celoroční finanční bilanci vašeho podnikání.
Dnešní zákazník je velice náročný nejenom na kvalitu nabízeného zboží, ale i jeho prezentaci a způsob prodeje. Právě v této oblasti můžeme najít možnosti jak zaujmout zákazníkovu pozornost a vzbudit v něm větší zájem o nákup nabízené zboží. Jednou z nich to může být například pořádní vánočních předváděcích akcí či svátečních setkání se zákazníky, na kterých se mohou blíže seznámit s vaší floristickou tvorbou i vznikem nabízených dekorací.
V loňském roce jsme měli příležitost navštívit hned dvě společenské akce, které se mohou stát vhodnou inspirací, jak podnítit u zákazníků zvýšený zájem o nákup zboží. Jednou z nich byla Vánoční předváděcí akce v brněnském květinovém studiu AMMI, kde jeho majitel Jaromír Kokeš se svým hostem, Marií Bittnerovou, připravili pro pozvané i náhodné zákazníky nedělní odpoledne plné aranžérské tvorby. Pražané mohli naopak zavítat do ateliéru Harmonie květin na vánoční výstavu floristických prací Míši Lorkové, kde na ně kromě vánočního cukroví a puče čekala netradiční módní přehlídka společenských šatů doplněná ukázkami kytic pro zimní období. Přestože hlavním cílem pořádání těchto aktivit je zvýšit prodej nabízeného zboží, zákazníci vnímají osobní pozvání na tyto akce jako extra servis, který jim jejich oblíbené květinářství či studio poskytuje za jejich celoroční přízeň. Vysoká návštěvnost na obou akcích, je jen dobrým důkazem toho, že péče o zákazníky se rozhodně vyplácí. S jakými vánočními dekoracemi odcházeli spokojení návštěvníci z obou akcí, se můžete seznámit na následujících stránkách.
Více informací a inspirativních fotografií naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 6/2010.