Propagační kampaň Just Chrysanthemum, zkráceně Just Chrys, je iniciativou Chryson Foundation (Stichting Chryson), nadace, která sdružuje více jak 150 nizozemských pěstitelů řezaných chryzantém a šest šlechtitelů. Na ploše přibližně 460 hektarů, což je ekvivalent 700 fotbalových hřišť, vypěstují ročně přes 1,25 miliardy chryzantém.

Společně se podílí nejenom na šlechtitelských programech a vývoji nových pěstebních technologií, ale i marketinku a propagačních kampaní. Ta letošní nese příznačný název Čas na změny a prezentuje chryzantémy jako společníka pro každý den roku. Tým profesionálních florálních designerů na základě spotřebitelských trendů vytvořil pro každé roční období/každý měsíc květinový design, který vyzdvihuje všestrannost a rozmanitost těchto krásek. Květinový kalendář 2022 vás tak bude provázet na stránkách tohoto časopisu po celý rok.

Obrazovou prezentaci kampaně pro první měsíce letošního roku - leden, únor, březen, naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 1/2022.

Požehnaný domov

Dekorativní potpourri:

Květiny, sklo, svíčky a větvičky společně tvoří jeden harmonický celek. Jednotlivé květní stvoly jsou volně vloženy do skleněných karaf. Drobnokvěté Santini reprezentují teplé, trendové barvy.

Velkokvěté chryzantémy v korálových odstínech na sebe strhávají pozornost! Větve a lehce se pohupující stébla a listy trav dodávají kompozici na lehkosti.

Chryzantémy: ´Calimero Salmon´, ´Rossi Smokey´, ´Grand Salmon´,

´Alibaba´, ´Aljonka Salmon´

Ostatní rostlinný materiál: suché trávy, suché větvičky a samorosty, snítka konifer (např. Pinus mugo), Crassula ovata

Trendovými barvami pro letošní rok zvolil Pantone Color Institut šedou a žlutou. Odstíny těchto barev reprezentují sílu, vytrvalost, radost a optimismus. Do společnosti traumatizovanou pandemií covid-19 mají vnést pozitivní energii, sílu a naději.

Inspirací v tvorbě květinových dekoracích v barvách letošního roku vám mohou být vázané kytice v podání naší přední floristky, několikanásobné vítězky Mistrovství floristů České republiky – Děčínská kotva, Hany Kindelmanové Šebestové.

Prezentaci vázaných kytic v trendových barvách pro letošní rok naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 5/2021.

 

Letní trendy nizozemská reklamní a marketinková agentura iBulb zabývající se propagací cibulových a hlíznatých rostlin navozují na jarní edici. Zatímco na jaře kvetoucí cibuloviny vystřídají květiny vrcholného léta s převahou ušlechtilých jiřinek, klíčové faktory určující letní trendy zůstávají – udržitelnost, soběstačnost, společenská odpovědnost, individualita, přirozenost, lidskost a empatie.

Vyvážený biotop

Udržitelnost, balanc, harmonie jsou dnes skloňovány ve všech pádech ve všech odvětvích, floristického oboru nevyjímaje. Zelenou mají nové materiály vyrobené z obnovitelných zdrojů a technologie šetrné k životnímu prostředí. Prostředí, ve kterém žijeme nám není lhostejné, čím dál tím více se stává naší součástí, vypovídá o našich postojích, charakteru i pocitech. V tomto trendu přirozeně hrají velkou roli rostliny a květiny. Důmyslnou kombinací rostlin je v tomto stylu dosaženo ,,zrovnoprávnění´´ zeleně. To znamená, že v interiéru jsou květiny a rostliny stejně důležité, jako jeho ostatní vybavení. Nahodile umístit pár rostlin do kouta už dnes nestačí; interiérová zeleň je novým fenoménem současnosti.

Tvary

Zastoupeny jsou tvary organické i nepravidelné, drsného a industriálního vzezření.

Barvy

Paleta barev přírodních odstínů. Modro-zelené tóny z posledních let ustupují žlutozeleným odstínům, jako je olivově zelená, mechově zelená a limetkově zelená. Přítomnost industriální modré a cihlově červené dodává barevnému schématu drsný nádech.

Vzory

Dominují přírodní struktury, imitace přírodních materiálů, jako je kámen, dřevo a textil. Nechybí ani tečkované vzory připomínající plísňovou kulturu.

 Materiály

Trendu dominují udržitelné materiály. Patří mezi ně velké množství novinek, jako jsou materiály na biologické bázi. Podmínkou pro použití materiálů nepřírodní povahy je, že musí být recyklovatelné. Spotřebitelé čím dál více očekávají od výrobců, že se v tomto ohledu budou chovat zodpovědně.

Popis s prezentací jednotlivých trendů letošního léta naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 4/2021.

Nizozemská reklamní a marketinková agentura iBulb zabývající se propagací cibulových a hlíznatých rostlin každoročně ve spolupráci se svými partnerskými organizacemi udává trendy pro nadcházející jarní období. Klíčovými faktory určujícími letošní styly jsou: udržitelnost, soběstačnost, společenská odpovědnost, individualita, přirozenost, lidskost a empatie.

Vyvážený biotop

Změna klimatu nás nutí si uvědomit, že se něco musí změnit. Bezstarostná konzumace už není něco, co můžeme déle dělat. Udržitelnost je proto důležitým tématem nejen pro spotřebitele, ale také pro designéry.
Mnoho mladých návrhářů hledá nové materiály a udržitelnější způsoby výroby. Zelenou mají zejména materiály na biologické bázi. Jsou vyrobeny z obnovitelných surovin, jako je škrob, cukr, celulóza, laktóza nebo bílkoviny, což je činí kompostovatelnými nebo recyklovatelnými. Experimenty se také provádějí se samorostoucími surovinami,
jako je například mycelium. Tato vlákna hub slouží jako základ pro produkci pevného materiálu k všestrannému využití, například pro výrobu produktů do interiéru či obalového materiálu. Kombinací těchto nových materiálů s přírodními barvami, obohacených o nové žlutozelené odstíny, docílíte harmonie a příjemného pocitu.

Tvary
Zastoupeny jsou tvary organické i nepravidelné, drsného a industriálního vzezření.
Barvy
Paleta barev přírodních odstínů. Modro-zelené tóny z posledních let ustupují žlutozeleným odstínům, jako je olivově zelená, mechově zelená a limetkově zelená. Přítomnost industriální modré a cihlově červené dodává barevnému schématu drsný nádech.
Vzory
Dominují přírodní struktury, imitace přírodních materiálů, jako je kámen, dřevo a textil. Nechybí ani tečkované vzory připomínající plísňovou kulturu.
Materiály
Trendu dominují udržitelné materiály. Patří mezi ně velké množství novinek, jako jsou materiály na biologické bázi. Podmínkou pro použití materiálů nepřírodní povahy je, že musí být recyklovatelné. Spotřebitelé čím dál více očekávají
od výrobců, že se v tomto ohledu budou chovat zodpovědně.

Prezentaci ostatních trendů včetně inspirativních fotografií naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 2021.

 

Návštěvníky jarní etapy kontraktačního veletrhu dekorací, bytových a kuchyňských doplňků a dárkového zboží FOR DECOR & HOME vítala ve vstupní hale veletržního areálu v pražských Letňanech nápaditá květinová prezentace jarních trendů.

Ztvárnění jarních kolekcí je inspirováno jak samotnou přírodou probouzející se po zimním spánku, tak i naší dlouholetou tradicí výroby lahodného vinného moku.

Prezentaci jednotlivých trendů naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 2/2020.

 

Ústřední výstavní expozice podzimní etapy mezinárodního kontraktačního veletrhu FOR DECOR & HOME je každoročně věnována prezentaci vánočních trendů. Čtyři tematicky odlišné kolekce v podání českých a slovenských floristů v sobě snoubí tvůrčí invenci s prezentací nabízených produktů vystavujících firem.

MONARCHIE

síla ● krása ● moc

Autor a realizace: Petr Sikora

Popis trendu:

Monarchie je forma vlády, ve které je panovník nejvyšší představitel,

symbol státu a jeho svrchovanost. Proto se tento trend zaměřuje na

Vánoce a jejich tradiční symbol – vánoční strom, který má v trendu

představovat právě onen jediný, mocný, působivý a svrchovaný

symbol – moci Vánoc.

Trend se snaží působit velkorysým a vznešeným dojmem, který je

zřejmý především z použitých materiálů, jako jsou zrcadla, zlato,

semiš a podobně.

 

Barevnost trendu:

Trend kombinuje převážně odstíny malinové červené, kobaltové

modré, svěží zelené a zlaté barvy.

 

Typické doplňky trendu:

Doplňky v trendu jsou záměrně vybírány v různých stylech a poté

kombinovány do eklektického celku.

Prezentaci dalších vánočních trendů, včetně obrazové reportáže, naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 6/2019.

Mezinárodní veletrh Christmasworld v německém Frankfurtu nad Mohanem se každoročně stává přehlídkou aktuálních trendů pro adventní a vánoční období. Samotné ztvárnění trendů vychází jak z módy a designu, tak i např. architektury. Odráží se v nich jak současný životní styl společnosti, tak i tradiční hodnoty z dob minulých.
Na následujících stránkách vám přinášíme obrazovou vizualizaci letošních čtyř trendů pro nadcházející vánoční období.

Vznešená historie

Komplikovaná, luxusně zdobená, opulentní

 

Luxusní elementy ovlivněné interiéry italských paláců. Tvarosloví je vysoce dekorativní, často s mnoha historickými prvky, přesto však v nezaměnitelném soudobém pojetí. Elegantní řada tmavých a sytých barev podtrhuje krásu, průhlednost a zářivost avanturinu, elegantního akvamarinu a teplého zlata. Nekonvenční pojetí kombinace záplavy krajek, drahokamů a polodrahokamů, perel, mramoru a extravagantních motivů.

Úchvatná kompilace rafinovaných textilií, krajek, drahokamů a polodrahokamů, perel, mramoru, povrchů s metalickým efektem a tmavého dřeva je inspirována slávou epoch historie. Přepychové a exkluzivní materiály jsou základem. Palmové listy, velké peří, exotické listy a malebná krajina spolu s královskými a historickými rysy, dotvářejí celkovou extravaganci.

 

Prezentaci ostatních trendů naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 6/2018.

Podzimní etapa mezinárodního kontraktačního veletrhu FOR DECOR & HOME je především ve znamení Vánoc. Nedílnou součástí jsou proto čtyři tematické expozice vytvořené českými a slovenskými floristy. Podstatou těchto expozic je nejen prezentace tvůrčí, ale také předvést nabízené produkty v aranžmá, aby zákazníci získali konkrétní představu o možnostech využití dekorací ve vánoční výzdobě.

Sladký moment

 Chvílkové omámenie zmyslov

Inspirováno iskrivú vášňou tajomných chutí.

 

Popis trendu:

Sladký moment plný fantázie, predstavivosti a vášne, plný najrôznejších maškrt a cukroviniek. Cupcaky, muffiny či obyčejný punčák alebo zmrzlina s príchuťou od výmyslu sveta. Presladené polevy v nezvyčajných farbách v kombinácii so sklom, bielym křehkým porcelánom až po elegantné striebro. Jednoducho omámenie zmyslov v každém slabej chvíľke, v každej vášnivej túžbe. Atmosféra tohto trendu vás prenesie do čarovnej krajiny plnej pokušenia a sladkej hriešnosti. Horúca čokoláda alebo malá pralinka vo vás prebudí nepoznané. Vstúpte do 13. komnaty pri každom súste tohto trendu.

 

Barevnost trendu:

Vyvážená chladivosť striebornej a chrómu s jemnými pastelovými odtieňmi ružovej, mentolovej, bielej a čokoládovej.

Typické doplňky trendu:

Čiré sklo v kombinácii s hutnosťou kovu a bieleho nábytku vytvára vyvážený základ prejemnosť kvetov a ostatných doplnkov v jemných odtieňoch.

Matúš Danko

Po absolvovaní Školy úžitkového výtvarníctva v Košiciach sa rozhodol pre kvety. Počas niekoľkých rokov získával skúsenosti v odbore samo vzdelávaním aj na školeniach u špičkových floristov. Absolvoval tiež seminár pod vedením svetovo uznávaného nemeckého floristu Gregora Lerscha. 2009 – 2018 pôsobil ako spolumajiteľ a florista značky ZOYA.

V súčastnosti sa naďalej venuje floristike v brnenskom kvetinárstve Květiny MB, Marie Buchtové. Pôsobí ako viceprezident SAKF a člen porotcovskej JURY.

Floristické úspechy: Flóra Cup Bratislava 2015 – súťaž vo viazaní a aranžovaní kvetov – 1. miesto – kategória senior. Victoria regia 2016 – Majstrovstvá Slovenska vo floristike – 3. miesto – kategória senior

 

Prezentaci dalších trendů naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 6/2018.

 

Kolekce Floralismus 2018 představuje nové inspirativní pojetí květinových dekorací. Tato kolekce je sladěna se soudobými trendy pohledem Mileniálů či zákazníků orientovaných na sociální média. Je zaměřena na fotografie jimiž oslovuje běžné spotřebitele, na radost z květin a jejich tvarů, které se objevují i na předmětech každodenního užívání.

Trend: Dotek přírody

Přirozenost, volnost, lehkost – tak lze jednoduše charakterizovat letní trendovou kytici v harmonických barvách. Hlavní roli zde nehrají květiny, ale ve větru se pohupující traviny. Jemný barevný akcent dodávají vazbě půvabné fialové květy Clematis.

Rostlinný materiál: Uniola, Clematis, Daucus, Panicum, Pensetum, Scabiosa, Astrantia, Hydrangea

Více informací o kolekci Floralismus 2018 naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika č. 4/2018.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down