Emocionální trendová aranžmá
Nejen v módě a v interiéru se stále znovu objevují nové trendy, ale i floristika jde s duchem doby a vždy se prezentuje novým způsobem. Referenční body pro to lze nalézt v lifestylových časopisech, módních přehlídkách a měnících se sortimentech módních obchodů, obchodů s nábytkem a dodavatelů doplňků. V roce 2023 vidíme tři velmi příbuzná přírodní témata, zatímco podzim je o něco umělečtější. V každém trendovém tématu jsou prezentovány tři položky, včetně kytice jako top produktu.
Sezónnost je méně zaměřena na aktuální roční období a více na priority trhu v prodejnách a na emocionální potřeby lidí. Od prvního ledna chtějí zákazníci v zimní nabídce květinářství vidět jarní květinová aranžmá – přestože jsme v tu chvíli ještě uprostřed zimy. Z toho také vyplývají záměrná prolínání chronologických sekvencí. Dodávají této kolekci praktičnost, podporují prodej a snadno se implementují v konkrétním prostředí prodeje.
Celý text spolu s dalšími inspirativními fotografiemi naleznete v tištěné verzi časopisu Floristika 2/2023.*