Vážení čtenáři,

dovolte mi, abych Vám na úvod prvního vydání časopisu Floristika v roce 2009 popřál především hodně zdraví, hodně štěstí v osobním i pracovním životě a nevyčerpatelnou zásobu inspirace a kreativity pro vaši práci, pro vaši profesionální floristickou tvorbu. Tak jako my lidé, tak i časopis má své osudy, své milníky, své křižovatky a své cesty, na kterých se setkává s různými lidmi. Časopis Floristika se po deseti letech své existence, po osmi letech v našem vydavatelství, vydal na novou cestu, na další etapu svého vývoje.

 

Vzpomínám, jak se časopis líbil v lednu 2002 po změnách, které jsme s Floristikou tehdy udělali. A jak víme, co je hezké, působivé a dobré dnes, vůbec tak nemusí být přijímáno o rok či dva později. Tak je to s časopisem, tak je to s módou, tak je to s floristickými trendy. Další novou koncepci a změnu formátu jsme vám představili v lednu 2005, tehdy také mnohé překvapila, ale ujala se a líbila. Takže proč zase po čtyřech letech trochu jinak?
Velmi nám pomáhají porady s kolektivem odborníků a přátel, kteří se s námi setkávají jako členové redakční rady nebo její hosté. A jejich náměty a připomínky jsme se snažili do nové koncepce vtělit. Floristika je časopis, kterému má dominovat obrazový materiál. Když mu má dominovat, potřebuje k tomu plochu a tak ji nová koncepce má. I pro kreativní lidi je užitečná a vítaná přehlednost a ucelenost jednotlivých témat v časopise a v tom se Floristika oproti minulým letům zlepší. To hlavní zůstává a tím je inspirace a náměty k hlavním floristickým tématům v roce, tím je inspirace s technikách a používaných materiálech a redakční příspěvky z odborných akcí, které se vždy za uplynulé dva měsíce uskuteční v naší zemi a na Slovensku, kde má Floristika za posledních pět let rovněž krásnou řádku čtenářů.
Další dobrou zprávou pro čtenáře je, že cena časopisu Floristika je ve vydavatelství Profi Press, s. r. o. od roku 2002 na stejné úrovni, beze změn, je a zůstává na 90 Kč za vydání, tedy za 540 Kč za celoroční předplatné. Kdo z čtenářů si ještě vzpomene, že Floristika roce 1999 – 2001, tedy u předchozího vydavatele, stála 150 Kč za číslo? To se nám zdálo trochu nestydaté, ale bylo to tak a mělo to jeden jediný důvod. Tehdy měla Floristika pár stovek čtenářů, proto musela být tak drahá. Dnes má Floristika několik tisíc čtenářů a přitom má dvojnásobný rozsah než tehdy. Je to díky tomu, že máte o časopis zájem a já věřím, že tomu tak zůstane i nadále. Za sebe, za redakci, za grafiky, za jazykové korektory, za pracovníky distribuce, za účetní oddělení, prostě za celý organismus časopisu vám chci slíbit, že proto budeme dělat nejen co je v našich silách, ale hlavně to, co je racionální, účelné a pro čtenáře časopisu Floristika užitečné.

Martin Sedláček, ředitel Profi Press, s. r. o.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *