Mediální partnerství…aneb rozbroje a sváry

Vážení čtenáři, píši tento úvodník s vědomím, že se vůbec nehodí, aby byl čtenář zatahován do konkurenčních půtek dvou periodik. Ale na úvodník v posledním vydání konkurenčního časopisu Profi Florista nelze z naší strany nereagovat. Zmíněný úvodník je plný tendenčních nepravd a tak mi dovolte, abych se k nim v klidu a míru a bez osočování vyjádřil. A slibuji, že tak činím naposledy.

 

Děčínská kotva
Časopis Floristika je mediálním partnerem mistrovství floristů ČR Děčínská kotva od roku 2001, tedy od doby, kdy je vydáván vydavatelstvím Profi Press s. r. o. Nutno dodat, že jsme tuto spolupráci nikdy smluvně neošetřili a nemáme žádnou smlouvu ani dnes, pravdivost této informace si může každý ověřit přímo u pořadatelů Děčínské kotvy. My dlouhodobě nabízíme pomoc a podporu pořadatelům Mistrovství republiky ve floristice – Děčínská kotva, oni umožní propagaci nám, zkrátka oboustranně prospěšná spolupráce a podpora floristického oboru umocněná dlouhodobě přátelskými vztahy s organizátory. Jsme mediálním partnerem 11 let a budu rád, když jím budeme i nadále. Když jsem Mirka Mokoše představoval na slavnostní večeři na Děčínské kotvě v roce 2004 jako nástupce Milady Borovské (tehdejší šéfredaktorky časopisu Floristika), mediální partnerství časopisu Floristika mu nevadilo. Uvažte, nezasloužili jsme si letos titul mediálního partnera třeba proto, že jsme organizačně i finančně pomohli zajistit vystoupení světoznámého německého floristy Klause Wagenera?

Svaz květinářů a floristů ČR
Opět musím zklamat, žádnou smlouvu jsme neměli a nemáme. Časopis Floristika navázal se svazem spolupráci již v roce 2001 a na svých stránkách vždy svazu poskytoval dostatek prostoru k prezentaci jeho aktivit, seminářů, postojů. Činíme tak s vědomím, že zájmové organizace a svazy jsou pro obor přínosem, byť si toho mnozí nejsou vědomi a my cítíme potřebu obor spíše sjednocovat než rozdělovat. Němci, Francouzi, Italové i Maďaři dokáží daleko více táhnout za jeden provaz a byť každý z květinářů a floristů má plné právo mít své připomínky k fungování svazu, stále by bylo pro obor smysluplnější, aby je vyjadřoval jako plnohodnotný a sebevědomý partner a člen profesní organizace. Nutno připomenout, že časopis Profi Florista se po svém vzniku stal oficiálním členem svazu. Po čase ale členství ukončil a své vztahy se svazem narušil a vyostřil právě prostřednictvím několika mediálních výpadů na svých stránkách. Vydavatelství Profi Press členem svazu nikdy nebylo a to z toho důvodu, že je časopis Floristika vskutku nezávislým a partnerství je něco jiného než členství. Ale podporovat floristický obor a jeho reprezentanta v podobě svazu považujeme za smysluplné.

Zelený svět v Brně
Pořadatelé zahradnické a floristické výstavy Zelený svět je Asociace zahradnického výstavnictví, která na jaře letošního roku uspořádala oficiální výběrové řízení na mediálního partnera. Profi Press obdržel oficiální cestou výzvu na výběrové řízení na mediálního partnera, načež jsme písemně vyhotovili oficiální žádost, projekt a nabídku, a ve stanoveném termínu zaslali. Následně jsem byl oficiální cestou vyrozuměny, že jsme ve výběrovém řízení uspěli. Vydavatelství M M Media, s. r. o., (vydavatel časopisu Profi Florista) byl rovněž pozván do výběrového řízení stejně jako my, na které však nereagoval.

Victoria Regia
Pořadatelé slovenského mistrovství ve floristice Victoria Regia pozvali na zasedání organizačního výboru dne 3. 7. řadu floristů, z časopisů nejenom Floristiku, ale také Profi Floristu, jehož zástupce se jednání nezúčastnil. Já a můj kolega jsme se snažili přispět nejen radou, ale hlavně konkrétní pomocí. Připravili jsme článek, rozhovor v časopise, vyrobili inzerci. Další investicí bylo vytištění pozvánek a plakátů na vlastní náklady, organizačně jsme se podíleli na přípravě a sponzorsky jsme zajistili hodnotnou skleněnou plaketu pro první ročník udílení ceny Floristická síň slávy, zpracovali jsme životopis oceněné osoby, výhercům a účastníkům soutěže věnujeme pravidelně předplatné časopisu a floristické knižní publikace. Soutěži se věnujeme i po jejím skončení, zveřejněním soutěžních prací v samostatné příloze Victoria Regia 2012, kterou obdrží předplatitelé časopisu zdarma. O mediální partnerství jsme pořadatele požádali a vážíme si toho, že si naší spolupráce cenil natolik, že časopis Floristika považoval za svého mediálním partnera, za partnera soutěže Victoria Regia, přičemž se to opět obešlo bez smlouvy. Na soutěž samotnou byl pozván časopis Profi Florista stejně jako my a rozhodně by mu nikdo v redakční práci na akci nebránil. Kdo přijel přijel, kdo se urazil a nedorazil, jeho věc.
A ještě dodatek. Rozhodnutí, koho si který pořadatel zvolí za své sponzory, partnery a mediální partnery je jen a jen věcí pořadatele. Myslím, že každý pořadatel je zodpovědný za svá rozhodnutí, a ví, proč tak činí.

Zahradnický ples
Profi Florista zapomněl zmínit ještě jedno naše mediální partnerství a tím je nádherný Zahradnický ples na pražském Žofíně, který opět mediálně dobrých deset let podporujeme a jsem na to hrdí. Dodnes mě vůči pořadatelům mrzí, jakým způsobem v roce 2007 můj tehdejší kolega a dnešní ředitel MM Media, s. r. o., a šéfredaktor časopisu Profi Florista tuto akci mediálně znevážil a některé floristy postavil proti sobě.

Mediální partnerství
Co je to tedy institut mediálního partnerství? Principiálně stejně pojímaný institut jakým je generální partner nebo hlavní partner či sponzor, který pořadateli nabídne nejzajímavější sponzorské podmínky. Stejně tak funguje princip mediálního partnera, kterým se stane ten, kdo v daném oboru nebo prostředí zajisti pořadateli nejúčinnější mediální podporu. Mediální partner nemusí být pouze jeden, výběr je postaven tak, aby to nebyli vydavatelé konkurenti, což je logické. Názorných příkladů lze nalézt mnoho, příkladem jsou instituce Národní muzeum v Praze, Národní technické muzeum v Praze nebo Slovenské národní divadlo v Bratislavě (viz internetové stránky jmenovaných subjektů pod hlavičkou partneři).
Prostě a jednoduše, tam kde je partnerem Česká televize, těžko najdete Novu, tam kde rádio Impuls, není partnerem Frekvence 1.
Časopis Floristika je se svojí více než 14letou historií nejrozšířenějším časopisem v oboru a společně s novými tituly Floristika Plus a BLOOM´s World efektivním mediálním partnerem pro pořadatele odborných floristických akcí. Tam, kde nás chtějí nebo kde si nás za mediální partnery pořadatel zvolí, tam vždy rádi mediálním partnerem budeme.

Martin Sedláček
Ředitel vydavatelství Profi Press s. r. o.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *