IPM ESSEN – každoroční Mekka floristů

Mezinárodní zahradnický veletrh IPM Essen se svým zaměřením, velikostí, počtem vystavovatelů a návštěvníků právem řadí k největším a nejprestižnějším veletrhům svého druhu na světě. Kromě pestré přehlídky květinové a školkařské produkce, pěstebních technologií, zahradních strojů a zařízení tradičně nabízí i bohatý floristický program.

Veletrh IPM Essen se konal koncem ledna ve městě Essen, ležící ve spolkové zemi Německo Severní Porýní-Vestfálsko. Za dobu svého konání si získal status profesionálního kontraktačního veletrhu, jenž pokrývá svým výstavnickým záběrem všechny oblasti tzv. zeleného oboru. O tom, že si veletrh svoji popularitu stále drží, vypovídají samotná čísla. Na letošním 31. ročníku výstavní akce se na ploše 105 000 m2
prezentovalo přes 1500 vystavovatelů z více jak 40 zemí a v průběhu čtyř dnů prošlo branami výstaviště na 57 743 návštěvníků.

Floristický maratón
Jak již bylo řečeno v úvodu, nedílnou součástí zahradnického veletrhu IPM Essene je floristická sekce. Každoročně se do Essenu sjíždějí floristé a květináři z celého věta, by se zde seznámili s nejnovějšími floristickými trendy a prodejními koncepty. Ty jsou návštěvníkům prezentovány v nejrůznějších formách – v podobě předváděcích show, seminářů či názorných expozic.
Stěžejním místem Zeleného města, jak zněl název letošního výstavního prostoru určeného floristickému oboru, se stala aréna FDF (Asociace německých floristů), kde probíhal po celou dobu konání veletrhu doprovodný floristiky program doslova s hvězdným obsazením. Na předváděcím otáčivém molu předvedli svoji floristickou zručnost a kreativitu prostřednictvím dech beroucích dekorací účastníci 17. Europa Cup 2011 – Natalia Zhizhko z Ruska, Niina Minkinnenová z Finska a Araik Galstyan rovněž z Ruska. Neméně úchvatnou floristickou show jarních dekorací předvedli v Essenu vítězové Německého mistrovství ve floristice – Mistr Německa Jürgen Herold z Berlína a po něm následující Stefana Gӧttleha z Baden-Wurttemberga a Viktorii Salomonovou ze Saxony-Anhaltnu.

Pro zvýšení prodeje květin
I pro letošní rok členové FDF ve spolupráci s Holandskou květinovou kanceláří připravili několik květinových kampaní a konceptu na zvýšení prodeje květin. Projekt Four Seasons – New bouquet-Designs 2013 je založen na emotivním vyjádření floristického designu a nejprodávanějším artiklem v obchodě – kytici. Prezentované kytice v Essenu se tak staly názornými ukázkami vazeb vhodné pro každé roční období. Návštěvníkům veletrhu zde byly servírovány jak v pompéznějším provedení, tak finanční hladině, kterou si může dovolit každý zákazník.
Prostřednictvím působivých dekoracích se i letos představila návštěvníkům veletrhu prodejní kampaň FDF a Holandské květinové kanceláře Just Chrys zaměřená na zvýšení celoročního prodeje Chrysanthemum. Dva koncepty kampaně Big Sellers a Best Sellers zde byly prezentovány inspirativními ukázkami vazeb a dekorací určených jak do bytu, tak na pulty či výkladní skříně květinových podejen.

Floristické klání
V rámci veletrhu rovněž proběhla nominační floristická soutěž NewCommers. Před zraky diváků porovnalo své dovednosti a vědomosti ve čtyřech soutěžních disciplínách celkem deset nejlepších mladých floristů (do věku 25 let). Úkolem soutěžících bylo vytvořit florální objekt, vázanou kytici, sesazovanou nádobu a dekoraci ke svátku sv. Valentýna. Na základě hodnocení prací odbornou porotou, složenou z členů FDF, bude na evropském mistrovství mladých floristů Eurofleurs 2013 v chorvatském Splitu reprezentovat Německo Victor Breuer. Z mladých floristů bude letos hájit barvy Německa na světovém šampionátů odborných profesí WorldSkills v Lipsku talentovaná Christina Muglich.

Arnošt Jílek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *