Inspirujme se Petrem Matuškou

Adventní a vánoční čas se v posledních letech stal spíše obdobím honby za nejdražším dárkem, nejlepším kaprem či nejkošatějším stromečkem. Zbylý čas věnujeme vánočnímu úklidu a na klidné rozjímaní již není čas. I proto mnohé zvyky našich předků leží v oblasti zapomnění. Jaká je to škoda, některé z nich mají své kouzlo i opodstatnění.

V naší mysli však přetrvávají mnohé zvyky, jejichž pravý význam a vznik nám kolikrát uniká. Ať jde o křehkou krásu Barborek, mikulášskou nadílku, pečení cukroví či pořízení adventního svícnu a věnce. Právě svícny, věnce či domovní znamení jsou v poslední době velmi oblíbené a floristům nabízí možnost sice hektického ale zároveň i úspěšného zakončení roku díky navýšení prodejů v předadventním a adventním období. Jejich prodej navazuje na skončené Dušičky a tak je důležité se na jejich výrobu včas připravit.

Kde načerpat inspiraci
Předváděčka s vánoční tématikou, která se tradičně odehrává začátkem podzimu v brněnské provozovně společnosti Bohemiaseed, s. r. o, v Brně Královce slouží jako inspirace pro vánoční období. Je však i oslavou dalšího roku, který společnost Bohemiaseed spolu se spolupracujícími sousedy (Rosa, Ar. G. Delta, s. r. o., Neolit) úspěšně zakončila na tomto místě.
Týden po té brněnské probíhá stejná akce i ve velkoobchodu v Lipencích v Praze. O vedení obou se letos postaral Petr Matuška, známý brněnský florista. V Brně vytvořil bezmála 40 adventních dekorací, jejichž základem byly neživé materiály z nabídky společnosti Bohemiaseed a s diváky, především majiteli a pracovníky květinářství se podělil o své zkušenosti a názory. Sortiment, nabízený společností Bohemiaseed je vhodný především pro dekorace, u nichž potřebujeme, aby vydržely delší období bez vnějšího zásahu. To přivítáme právě při tvorbě adventních aranžmá, vznikajících mnohdy ve velkém předstihu. A bez čeho bychom se při jejich přípravě rozhodně neobešli jsou baňky, koule, hvězdičky, ozdobné špendlíky a stuhy všech barev a velikostí.

Nebojte se tvořit kolekce
Základem při tvorbě všech dekorací, těch vánočních nevyjímaje, je znalost místa, pro který jsou určena. Mnohé z nich však nejsou vyráběny na míru a zákazník si je vybírá přímo z hotových dekorací v našem obchodu. Potom jistě ocení, když nabídneme více velikostí, tvarových a barevných variací, ze kterých sám vybere tu pravou. Například věnce nabízejí v obchodě Petra Matušky v průměrech od 20 do 70 centimetrů, což umožní široký výběr a slouží zároveň jako důstojná prezentace.
I přes to, že je u nás červená barva na Vánoce stále populární, Petr Matuška se jí v rámci brněnské předváděčky zcela vyhnul. Velký ohlas zde vzbudila aranžmá v odstínech fialové, zajímavě působila i kombinace zelené a bílé. Vedle červenobílých Vánoc je u nás stále velmi oblíbené spojení bílé a zlaté barvy.
Petr vytvořil vždy sadu vánočních dekorací v jedné barvě – vedle věnce, svícnu, kytice často i prostorovou dekoraci. Jednotlivé práce stejné barvy dozdobil navíc drobným barevným či materiálovým detailem (například stuhou jedné barvy), aby je vzájemně propojil, čímž vznikla zajímavá vánoční kolekce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *